Ce e mai importantă- atitudinea sau competența?

Poate competențele ar trebui să fie pe primul loc. Omul potrivit la locul potrivit. Dar potrivirea nu înseamnă doar o tranzacție- o sumă de bani pentru un set de cunoștințe sau serviciu.

Pentru că de cele mai multe ori angajatul lucrează într-o echipă, sau cel puțin în relație cu alți oameni, din interiorul sau exteriorul companiei.

Și aici intervine atitudinea. Lamentarea constantă, nemulțumirea, conflictele cu alți angajați, suspiciunile, toate acestea pot să cântărească mult mai mult decât competențele.

Pentru că e nevoie de compatibilitate cu echipa și valorile companiei.

Atitudinea este într-adevăr influențată și de mediul de lucru, contextul și atmosfera creată (impusă) de management și leadership. Dar fiecare membru al echipei contribuie într-un fel.

De aceea, la un interviu de angajare, atitudinea contează de multe ori mai mult decât CV-ul, sau vine să îl compelteze pe acesta.

Flexibilitatea, adaptabilitatea, atitudinea pozitivă sunt aproape mereu puncte bonus. Să nu uităm de bunele maniere, de autoevaluare corectă, și de bunul simț de bază.

Cum setezi atitudinea corectă la un interviu? Nu prin optimism debordant și nici prin auto-falsificare ci prin câteva reguli simple :

  1. Sinceritate- fără să îți modifici CV-ul și experiența, fără să încerci să impresionezi alterând realitatea sau adăugând mai mult decât chiar ai făcut.
  2. Nu îți vorbești de rău fostul loc de muncă, fostul șef și foștii colegi. Chiar dacă despărțirea nu a fost în cei mai buni termeni, încearcă să scoți în evidență ce ai învățat, sau ce ți-a folosit din acea experiență.
  3. Păstrează contactul vizual și îndrăznește să zâmbești. Asta arată că ești degajat, sigur pe tine și comunicativ.
  4. Fii direct, concis și, din nou, sincer.
  5. Transmite cererile tale fără a le transforma în pretenții.
  6. Spune cu adevărat ce te atrage la companie și de ce ți-ai dori acel loc de muncă!
Nu exista comentarii

Posteaza un comentariu